Hostující soubory barokních slavností
Jitka Korpasová, 22.6.2021, 2 minuty čtení
programo festivalu
V předchozím článku jsme vám odhalili, jak vzniká dramaturgie programu barokního festivalu. To však není zdaleka vše. Jelikož program významně doplní i obohatí i další hostující soubory.
Koncert s názvem Raně barokní experimentování vás vtáhne do umění improvizace. Soubor Musica Florea v čele s uměleckým vedoucím a violoncellistou Markem Štrynclem vás svým podáním hudby tohoto období naprosto uchvátí.
Z Polska vůbec poprvé do Česka zavítá soubor Arte dei Suonatori i kontratenorista Filippo Mineccia a přivezou pašijové barokní až raně romantické skvosty. Hudbu skladatelů 18. století předvedou nejpopulárnější oratorium té doby La Passione di Gesù Cristo.
Podporujeme mladé umělce
S cembalem až na konec světa se dostaneme s Jiřím Havrlantem. Zazní premiéra Partity Floriána Urbana, skladby objevené v hudebním archivu v Kroměříži. I tímto koncertem podporujeme mladé nadané hudebníky z celé naší krajiny v rámci jednoho z pilířů festivalu, jímž je tzv. Talentum
Letní škola barokní hudby v Olomouci prezentuje výsledek svého hudebního kurzu. Frekventanti společně s lektory Czech Ensemble Baroque vám předvedou možnou podobu konce světa. Chuť vám rozhodně nechceme zkazit, byť zazní Der Tag des Gerichts (Soudný den) Georga Philippa Telemanna. Prostor chceme dát mladým nadějným umělcům, kteří tak dostanou šanci se představit na festivalu evropského významu.
A na co se dále můžete těšit?
Marek Čermák se svým souborem Musica figuralis vzdají hold Josephu Puschmannovi, olomouckému dómskému skladateli 2. pol. 18. století. Soubor se zaměřuje především na uvádění novodobých premiér pozdně barokní a klasicistní hudby dochované na území Čech, Moravy, Slezska, Rakouska, Slovenska a Maďarska.
Rejchovo kvarteto se sólistkou Petrou Matějovou na dobový kladívkový klavír pro vás připraví ty nejlahodnější hudební pochoutky, že si budete olizovat všechny prsty, zvláště když představení nazýváme Koncertem pro 50 prstů.
Eduard Tomaštík a ansámbl Societas Incognitorum představí rozsáhlou mši z konce 17. století Missa Carolina od Philippa Jakoba Rittlera, provozovanou kdysi v olomoucké katedrále. Mše byla po dlouhá staletí ukryta v depozitáři hudebního archivu v Kroměříži a nyní zazní ve světové premiéře.
Na Olomouckých barokních slavnostech se setkávají kultury napříč staletími i krajinami. Najdete zde světoznámé soubory i teprve začínající mladé umělce z Česka i ze zahraničí. Snažíme se vám přivést jedinečné hudební zážitky, na které budete rádi vzpomínat.